facebook

Článek na stránce franchising.cz

Místo kávy čokoláda

Manželé Černí přemýšleli o otevření literární kavárny. Nakonec rozjeli svůj byznys pod značkou BON BON. A práce s čokoládou je baví.

Mít své vlastní podnikání bylo snem Terezy Černé již delší dobu. Když tak její manžel opouštěl zaměstnání, rozhodli se učinit ten první krok. Vzhledem k tomu, že oba jako bývalí zaměstnanci neměli žádné zkušenosti, začali se zajímat o podnikání formou franšízingu. „A právě nabídka franšízové sítě BON BON nás zaujala. Splňovala totiž kritéria, která jsme si pro náš budoucí byznys stanovili,“ říká Tereza Černá.

Celý článek zde

Článek v časopisu enterUL

V prosinci tomu bude přesně rok, kdy na adrese Pařížská 9 otevřeli krám, jež provoněl celou ulici v centru Ústí tím snad nejlahodnějším, na jazyku se rozplývajícím - čokoládou. A ani výborná káva (autorova vlastní zkušenost - pon. rEd. :) zn. Doubleshot na sebe nenechala dlouho čekat... Dana znám dlouho, pamatuji si jeho kladný vztah k ústeckým knihkupectvím, ale i lásku k mikrofonu, resp. hudbě obecně. Tak nějak cítím, že spolu s jeho ženou Terezou jim na stotisícovém městě nad Labem opravdu záleží. Jinak si totiž ani neumím vysvětlit to, že se vrhnou do světa (show)businessu a osamostatněním se také nabídnou, všem za jejich kliku beroucím, jedno z nejoblíbenějších dětských slov - BON BÓN.


Ahoj Bon-Boňáci (alespoň tak se podepisujete pod svými příspěvky na fb profilu facebook.com/bonbonul), můžete se čtenářům Enteru, ale i vašim stávajícím či budoucím zákazníkům představit..?

Zdravíme čtenáře ENTER UL. Podpis BON-BOŇáci na facebooku tak nějak vyplynul ze situace. Myslíme si, že je výstižnější než kdybychom se pokaždé podepisovali jako Tereza a Dan Černý, nebo manželé Černí. Podle BON-BOŇáckého podpisu nemůže být pochyb o tom, že Chocolaterie je pro nás velmi důležitá. Před tím, než jsme si pořídili franchisu BON-BON, jsme oba pracovali jako zaměstnanci. Nikdo z nás neměl s podnikáním zkušenosti. Proto jsme také zvolili cestu franchisingu. Začátky podle konceptu již zavedené značky jsou snazší, než kdybychom začínali sami. Některá zákoutí podnikání však stále objevujeme. Pořád se učíme…

Kdy přesně jste se v Ústí „zjevili“ a co vás přimělo k chvályhodnému oživení Pařížské ulice v době, kdy se většina nových krámků objevovala spíše v OC FORUM?

Měli jsme se v plánu „zjevit“ na začátku září roku 2013. V Pařížské ulici, ale v úplně jiných prostorách. Ty však nesplňovaly požadavky úřadů a tak jsme hledali dál. Nakonec se nám podařilo najít vhodný pronájem právě v Pařížské 9. Chvíli trvalo schvalovací kolečko na úřadech a rekonstrukce prodejny. Otevřeli jsme na začátku prosince 2013. Pařížská ulice se nám vždy líbila, připadala nám (složením obchodů a jejich nabídkou) taková, celá… dárková. V širším kole výběru jsme zvažovali různá místa v centru Ústí nad Labem. A zvítězila právě Pařížská.

BON-BON je opravdu známá a tradiční česká značka s kvalitní čokoládou, marcipánem či pralinkami - sázeli jste při jejím výběru na tzv. jistotu, nebo je v Ústí a okolí pořád někdo, kdo vás nezná..?

Jedním z důvodů, proč jsme si vybrali BON-BON, byl fakt, že sami jsme velcí milovníci čokolády a marcipánu. Líbil se nám, a hlavně chutnal, vyráběný sortiment. Naší srdeční záležitostí je pralinka „Rumová bomba“ a „Mléčná korunka“. Dalším důvodem při výběru byla solidní a férová nabídka spolupráce se samotnou táborskou firmou. Máme již řadu zákazníků, kteří nás pravidelně navštěvují, přesto jsme stále ještě objevováni i dalšími novými milovníky čokolády. Tímto bychom chtěli pozvat i čtenáře ENTER UL, aby nás přišli také navštívit a „objevili“ náš čokoládový obchod.

Blíží se Vánoce. Čím na sebe upoutáte pozornost, aby se dárků chtiví ukázali u vašich dveřích?

Vedle obvyklého sortimentu, jako jsou pralinky, tabulková čokoláda, marcipánové speciality, nabízíme i čokoládové figurky, čokoládová lízátka s vánoční tématikou. Budeme mít pro zákazníky připravené speciální dárkové balíčky, jak Mikulášské, tak i Vánoční. Na své si přijdou i milovníci čokoládového fondue. Zákazníci nás můžou navštívit v prodejně. V předvánočním čase jsme pro ně prodloužili otevírací dobu do 18 hod. Otevřeno budeme mít i během adventních nedělí a to od 9-12hod. Nově se letošní rok budeme účastnit Adventních trhů v Muzeu Ústí nad Labem (29. 11.) a ve vybraných dnech i na Vánoč- ních trzích na Lidickém náměstí (pátky až neděle). Těšíme se na atmosféru trhu.

V nabídce máte i výběrovou kávu z českých pražíren tzv. „to go“ zn. Doubleshot (též známou jako „dvojité Espresso“), jaký úspěch s ní u „pocestných kafařů“ zaznamenáváte?

Při výběru kávy jsme nic nechtěli nechat náhodě. Řekli jsme si, že ke kvalitní české čokoládě by měla přijít kvalitní káva z české pražírny. Dostali jsme vzorky z několika pražíren a nejvíce nám zachutnala káva pražírny DOUBLESHOT. Neváhali jsme a zajeli do pražské kavárny „Můj šálek kávy“. Tam jsme se teprve ujistili, že náš výběr byl víc než správný. S oblibou vyprávíme příběh o cappuccinu, po jehož ochutnání jsme byli mile překvapeni, že i bez cukru je káva vynikající. Byla lahodná a díky správně vyšlehanému plnotučnému mléku i sladká. Tento standart se samozřejmě snažíme také dodržovat. „Pocestní kafaři“ se k nám každodenně vracejí na své kafíčko.

Vyhlásili jste fotosoutěž na téma „Léto s Bon-Bon“, zúčastnili se akce Gastro Food Fest, nebo ve vašem krámku uvítali expedici ze školky Pidi Midi... jaké další aktivity chystáte?

Akce nás baví vymýšlet. Snažíme se přilákat lidi, něco vidět, dělat a zkusit nové věci. Třeba vyfotit „Golfáčka“ (velmi oblíbená pralinka z bílé čokolády ve tvaru golfového míčku) na greenu těsně před odpalem. Zjistili jsme, že lidé umějí být kreativní a hraví. Také rádi soutěží. My zase máme rádi zákazníky, kteří jsou nám věrní a ty odměňujeme (viz níže). V únoru příštího roku chceme ve spolupráci s firmou DOUBLESHOT a Muzeem města Ústí n. L. udělat „Večer plný kávy a čokolády“. Ukázat hostům, jakými alternativními způsoby lze připravit naši kávu. Akce bude vedena baristou a jedním z majitelů české pražírny DOUBLESHOT, p. Tučkem. Kromě degustace kávy DOUBLESHOT nebude chybět ochutnávka našich pralinek a specialit.

Můžete vysvětlit, k čemu slouží Věrnostní kupón, který u vašeho inzerátu od listopadu včetně mohou čtenáři Enteru najít?

Každý ze zákazníků, který u nás nakupuje, dostává za každou 100,- Kč jedno razítko BON-BON, za 9 razítek má desátý nákup se slevou. Čtenářům ENTER UL jsme, (jako bonus od nás) dát jedno razítko zdarma. Stačí, když přijdou s prosincovým číslem a předloží jej u nás na pokladně. Od ledna 2015 bude Věrnostní kupón součástní inzerátu BON-BON, Chocolaterie.

A to nejlepší na konec: Co byste přáli Ústečá- kům pod stromeček, resp. do Novéhu roku?

Přejeme jim dny, které by měly 30 hodin a měli tak dostatek času všechno v klidu a v pohodě stihnout. To se nejspíše nesplní… Alespoň tedy Ústečanům popřejeme, aby i z toho běžného dne vytěžili dostatek času pro své rodiny, koníčky a vůbec na všechno, co je baví a těší. Vaši BON-BOŇáci☺

 

Za rozhovor děkuje a nekonečný zástup spokojených Bon-Boňáků vám za celou redakci Enter UL přeje...

Emilio

 

Časopis EnterUL

Měsíčník o kultuře & lifestylu pro město Ústí nad Labem: kino, divadlo, hudební kluby, koncerty, sport. akce & pozvánky, rozhovory, životní styl, atd.

http://www.enterul.cz/